© Aymeric Giraudel
© Aymeric Giraudel

Karine Deshayes

– World management except F, B, CH –

Considered as one of the best singers of her generation, three times awarded best “Singer of the year” at the Victoire de la Musique, Karine Deshayes first joined the troupe of the Lyon Opera before to be invited by the more important opera houses. At the Paris Opera she successfully sang Mozart roles (Cherubino, Dorabella, Donna Elvira), Rossini roles (Angelina, Rosina, Elena), but also Poppea (Incoronazione di Poppea), Romeo (I Capuleti e I Montecchi), Charlotte (Werther), Carmen and Urbain (Les Huguenots). She sang the title-roles of Rossini’s Armida (at the Montpellier Opera) and Semiramide (at the Saint-Etienne Opera), Gluck’s Alceste at the Lyon Opera, Elvira (Malibran version of Puritani) at the Festival of Radio France and Montpellier, Marguerite (Damnation de Faust) in Nice Opera and at the Paris Philharmonie.

 

Outside France, she sang at the Salzburg Festival (Die Zauberflöte under Riccardo Muti), Theâtre de La Monnaie (Marie de l’Incarnation in Dialogues des Carmélites), the Liceu in Barcelona (the title role of Massenet’s Cendrillon), the Teatro Real Madrid (Adalgisa in Norma) in San Francisco (La Cenerentola) and at the Metropolitan Opera in New York (Siébel in Faust, Isolier in Le Comte Ory, Nicklausse/La Muse in Les Contes d’Hoffmann under James Levine and Stéphano in Roméo et Juliette).

 

More recently she sang Donna Elvira (Don Giovanni) at the Chorégies d’Orange, Charlotte (Werther) at the Toulouse Théâtre du Capitole, Adalgisa (Norma) at the Moscow Tchaikovsky Concert Hall, Elena (La Donna del Lago) and Balkis (Gounod’s Reine de Saba) at the Marseille Opera, Angelina (Cenerentola) at the Paris Theâtre des Champs Elysées, Liege royal Opera and the Theatro Real Madrid.

 

She also has a huge success in the title role of Rossini’s Elisabetta Regina d’Inghilterra at the Pesaro Festival, Giovanna Seymour (Anna Bolena) at the Zürich Opera and in concert at the Paris Théâtre des Champs-Elysées, Valentine (Les Huguenots) at the Royal Theater of la Monnaie and in the title role of Norma at the Festival of Aix-en-Provence, Elisabetta (Elisabetta Regina d’Inghilterra) in Marseille.

Among her future projects, la Comtessa (Nozze di Figaro) at the Toulouse Theatre du Capitole, Médée (Lully’s Thésée) in concert at the Théâtre des Champs-Elysées the Brussels Bozar and at the Theater an der Wien, Adalgisa (Norma) in Hamburg, Valentine (Les Huguenots) at the Marseille Opera.

January 2023 – For the most recent biography, please contact Florian Schadhauser

© Aymeric Giraudel
© Aymeric Giraudel

Karine Deshayes

– Weltmanagement außer F, BE, CH –

Karine Deshayes zählt zu den führenden Sängerinnen ihrer Generation. Beim Victoire de la Musique -der wichtigsten französischen Auszeichnung für Sänger und Musiker- wurde sie dreimal als “Sängerin des Jahres” ausgezeichnet.


Auf ihr Festengagement im Ensemble der Oper von Lyon, folgten zunächst Gastspiele an den anderen wichtigen Opernhäusern Frankreichs. An der Opéra National de Paris sang sie mit großem Erfolg Mozart-Rollen (Cherubino, Dorabella, Donna Elvira), Rossini-Rollen (Angelina, Rosina, Elena), aber auch Poppea (Incoronazione di Poppea), Romeo (I Capuleti e I Montecchi), Charlotte (Werther), Carmen und Urbain (Les Huguenots). Sie war außerdem in den Titelrollen von Rossinis Armida (Opéra de Montpellier) und Semiramide (Opéra de Saint-Etienne), Glucks Alceste an der Opéra de Lyon, Elvira (Malibran-Version von Puritani) beim Festival von Radio France und Montpellier, Marguerite (Damnation de Faust) an der Oper von Nizza und in der Pariser Philharmonie zu erleben.


Auch außerhalb Frankreichs ist Karine Deshayes eine gefragte Künstlerin. Internationale Engagements führten sie unter anderem an die Salzburger Festspiele (Die Zauberflöte unter Riccardo Muti), ans Theâtre de La Monnaie (Marie de l’Incarnation in Dialogues des Carmélites), ans Liceu in Barcelona (in der Titelrolle von Massenets Cendrillon), ans Teatro Real Madrid (Adalgisa in Norma), an die San Francisco Opera (La Cenerentola) und an die Metropolitan Opera in New York (Siébel in Faust, Isolier in Le Comte Ory, Nicklausse/La Muse in Les Contes d’Hoffmann unter James Levine und Stéphano in Roméo et Juliette).


Höhepunkte der jüngeren Vergangenheit waren Donna Elvira (Don Giovanni) bei den Chorégies d’Orange, Charlotte (Werther) am Théâtre du Capitole in Toulouse, Adalgisa (Norma) in der Moskauer Tschaikowsky-Konzerthalle, Elena (La Donna del Lago) und Balkis (Gounods Reine de Saba) an der Oper von Marseille, Angelina (Cenerentola) am Pariser Theâtre des Champs Elysées, an der Königlichen Oper Lüttich und am Theatro Real Madrid.


Große Erfolge feierte sie außerdem in der Titelrolle von Rossinis Elisabetta Regina d’Inghilterra beim Festival von Pesaro, als Giovanna Seymour (Anna Bolena) am Opernhaus Zürich und in Konzerten am Pariser Théâtre des Champs-Elysées, als Valentine (Les Huguenots) am Théâtre de la Monnaie und in der Titelrolle von Norma beim Festival von Aix-en-Provence sowie als Elisabetta (Elisabetta Regina d’Inghilterra) in Marseille.


Wichtige Projekte der kommenden Spielzeiten umfassen u.a. La Comtessa (Nozze di Figaro) am Theatre du Capitole in Toulouse, Médée (Lullys Thésée) konzertant am Théâtre des Champs-Elysées, am Brüsseler Bozar und am Theater an der Wien, Adalgisa (Norma) an der Staatsoper Hamburg und Valentine (Les Huguenots) an der Oper von Marseille.

Januar 2023 – Für eine ganz aktuelle Biografie wenden Sie sich bitte an Florian Schadhauser